HOŞGELDİNİZ! BUGÜN 18 MAYIS 2024, CUMARTESİ

Sadece temennilerle hatırlanan öğretmenler

24.11.2022 00:00
Prof. Dr. Haydar Baş'ın 25.11.2014 tarihinde gazetemizde yayımlanan yazısıdır
 
24 Kasım 1928, millet mekteplerince Atatürk'e başöğretmen unvanının verildiği gündür. 1981'den beri 24 Kasım ülke genelinde Öğretmenler Günü olarak kutlanmaktadır. 
 
Atatürk, "Öğretmenler yeni nesil sizlerin eseri olacaktır" derken, gençleri yetiştiren öğretmenlerin kutsal mesleklerinin zorluğuna ve önemine değinmişti. 
 
Bu kutsal vazifeyi icra ederken bir gün hatırlara gelen öğretmenlerimizin ne yazık ki, bir güne sığmayacak dertleri sadece konuşulmakla kalmaktadır. 
 
Bir eğitim sendikasının yayınladığı ankete göre, öğretmenlerimizin yüzde 69'u mesleklerini bırakmayı düşünmektedir.  
 
Yüzde 73'ü gelirlerinin yetersiz olması sebebiyle mesleklerine motive olamadıklarını belirtirken; yüzde 61'i gelirlerindeki yetersizlik nedeniyle psikolojik sorunlar yaşadığını ifade etmiştir. Öğretmenlerimizin ekonomik ve sosyal hakları maalesef günden güne gerilemektedir. 
 
Aynı ankette öğretmen ücretlerinde yaşanan düşüş de ele alınarak; "2002 yılında mesleğe yeni başlayan bir öğretmen maaşı ile 24 çeyrek altın alırken, 2014 yılında sadece 14 çeyrek altın alabilmektedir. 
 
Bu hesaba göre 2002 yılından bu yana öğretmenlerin maaşlarındaki alım gücü yüzde 41.6 oranında düşmüş" tespiti yapılmıştır. Ekonomik olarak ciddi bir sıkıntı yaşayan öğretmenler, eğitim sisteminde devamlı yapılan değişikliklerden, okul dönüşümlerinden, siyasi kadrolaşmalardan da ister istemez etkilenmektedirler. 
 
Yeni Türkiye'nin yetişmiş, Türk milletinin örf ve âdetine bağlı, muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkmak hedefinde nesillere ihtiyacı vardır. Evlatlarına ders anlatırken, bakkalın veresiye defterini, oğlunun yırtık ayakkabısını düşünen bir öğretmen elbette kendinden beklenileni veremeyecektir. 
 
Burada sorumluluk devlete aittir. Yapılan araştırmalar, en başta yer alan problemin ekonomik olduğunu göstermiştir. Gençlerin emanet edildiği öğretmenlerin geçim şartları en azından asgari geçim düzeyine çıkarılmak zorundadır. 
 
Bugün 4000 TL'yi aşan yoksulluk sınırındaki Türkiye'de devletin öğretmenlerimize sunduğu ücret çok düşündürücüdür.  Kapitalist düzende, tek gelir kaynağı halktan aldığı vergiler olan; özelleştirmeler ile kâr getiren kamu kurumları satılan devletin her meslek grubu gibi öğretmenlere de laftan başka verecek bir iyileştirmesi söz konusu olamaz. 
 
Bu sebeple Memur-Sen ile Hükümet arasında 2014 yılında imzalanan sözleşmeye göre, öğretmenlere enflasyon farkının ödenmeyecek olması da bizi şaşırtmamıştır. Israrla şunu da soruyoruz, Memur-Sen kimin temsilcisidir? 
 
Memurun mu, hükümetin mi? 
 
Biz iyi şartlar isteyen öğretmenlerimizden,  geçim sıkıntısından yorularak mesleklerini bırakmayı düşünen meslektaşlarımızdan Milli Ekonomi Modeli'ni okumalarını istiyoruz. Bugün dünya genelinde 150'yi aşkın ülkede kısmen uygulanan bu model, gerçek ve devamlı refahın anahtarıdır. 
 
Ne hazin tecellidir, Rusya'yı ayağa kaldıran bu model, ülkemiz insanından, sizin gibi okumuş aydın kesimden dahi gizlenmeye çalışılmaktadır. 
 
Burada yapmanız gereken halinden şikâyet eden ama mevcut şartlarda daha iyisine ulaşmasına imkân olmayan sizlerin, dünyaya mal olmuş bu modeli devletten istemenizdir.
 
Prof. Dr. Haydar Baş'ın son 'Öğretmenler Günü' mesaj
 
Bugün 24 Kasım Öğretmenler Günü. Bu anlamlı gün münasebetiyle kendisi de bir öğretmen olan Bağımsız Türkiye Partisi (BTP) Genel Başkanı Prof. Dr. Haydar Baş, yazılı bir mesaj yayımladı. Mesajında eğitimin Türkiye'nin milli ve en önemli
 
Meselesi olduğunu ifade eden Prof. Dr. Haydar Baş, şunları kaydetti: "Eğitim bizim milli meselemiz. Ve en önemli meselemiz.  Maalesef bugün eğitim ile ilgili birçok sorunumuz var; eğitimde fırsat eşitliği, ülkemizdeki sınav sistemi, atanamayan öğretmenler, öğretmen maaşları, ücretli öğretmenlik, uluslararası sınavlarda ülkemizin sıralaması, yabancı dil eğitimi ve benzeri birçok konu başlığını sayabiliriz.
 
Çözümsüz kalan sorunlar kronikleşiyor
 
Ülke olarak her yıl bu konuları konuşuyoruz. Ancak sorunlar çözülmediği gibi daha da kronikleşiyor.
 
Ülkelerin eğitim durumunu gösteren PISA sınavlarında Türkiye, 2012 yılında 65 ülke içinde 43'üncü sırada iken, 2015 yılında 52'nci sıraya gerilemiştir. Yine ülkemizde yapılan başka bir araştırmada öğrencilerimizin yüzde 66'sının okuduğunu anlamadığı tespit edilmiştir.
 
Öğrencilerimizin kendi milli değerlerine bağlı, araştıran ve sorgulayan, problem çözen, etkili iletişim kuran, özgüvene ve başarı kimliğine sahip, 21. yüzyıl becerileri ile donanmış öğrenciler olması için öncelikle eğitime ve eğitimciye bakış açımızın değişmesi bir zaruret haline gelmiştir.
 
Eğitime bakışımız Atatürk gibi olmalı
 
Eğitime ve eğitimciye bakış açımız Mustafa Kemal Atatürk gibi olmalıdır. 24 Kasım gününün Öğretmenler Günü olmasına neden olan ruhun yeniden canlanması gerekmektedir. 24 Kasım 1928 tarihi, Mustafa Kemal Atatürk'ün Millet Mekteplerinin Başöğretmenliğini kabul ettiği gündür.  Atatürk, ülkede başlattığı eğitim seferberliği ile ülkesine bağlı, fedakâr ve çağın gerekleri ile donanmış bir nesil yetiştirme yolunda çok sağlam temeller atmıştır. Örneğin, Başöğretmenin eğitim anlayışının karşılık bulduğu kurumlardan biri Köy Enstitüleri'dir. Köy Enstitüleri'nin düşünme ve beceri merkezli eğitim anlayışı bugün çağdaş eğitimin en önemli hedefi olmuştur.  
 
Öğretmen insan işçisidir
 
Öğretmenlik kutsaldır. Çünkü o,  İnsan işçisidir.  Her zaman ifade ettiğimiz gibi Öğretmenlerin kazancı insandır. Her meslek sahibi servet kazanır, para kazanır ama öğretmen insan kazanır. 
 
Öğretmen, hem bu güne hem geleceğe hizmet eder. Çünkü ona emanet ettiğimiz çocuklarımız geleceğimizdir. Bu nedenle öğretmenlerimizin öncelikle toplumsal saygınlığının sağlanması zarurettir. Öğrencilerimizin rol model aldığı öğretmenlerimizin yoksulluk sınırı altında maaş alması kabul edilebilir bir durum değildir. Bu nedenle öğretmen maaşı, diğer mesleklerden daha yüksek olmalıdır.
 
Bu vesile ile tekrar ifade etmek isteriz ki; öğretmenlerimiz, Milli Ekonomi Modeli ve sosyal devlet anlayışı ile hak ettiği değeri bizim iktidarımız döneminde bulacak, eğitimde kronikleşen sorunlar bizim dönemimizde çözülecektir.
 
Bu duygularla bütün öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutluyorum…" 23-11-2019 Yeni Yesaj Gazetesi)
Prof. Dr. Haydar Baş / diğer yazıları
•İnsanı insan yapan cevher 16 00:00:00.05.2024
•Kayıkçı kavgası 06 00:00:00.05.2024
•Hakların verilemeyeceği bir 1 Mayıs daha 01 00:00:00.05.2024
•Sosyal devlet olmak için 26 00:00:00.04.2024
•Millî ve dinî bütünlük 25 00:00:00.04.2024
•Allah'ın rahmetinden ümit kesilmez 20 00:00:00.04.2024
•Din Allah’a vuslat yoludur 18 00:00:00.04.2024
•'Çekilirsen aradan geri kalır Yaradan' 17 00:00:00.04.2024
•Arif olmak abid olmaktan geçer 16 00:00:00.04.2024
•Dosdoğru yol üzere yaşamak -2 15 00:00:00.04.2024
•Duma'da neler oldu? 28 00:00:00.02.2024
•Çürük tohum meyve vermez 08 00:00:00.02.2024
•Temelde çarpışan inançlardır 29 00:00:00.01.2024
•Katolik Kilisesinin Türkler Üzerindeki Planları 27 00:00:00.01.2024
•İslam, bir rejim değildir, dindir 22 00:00:00.01.2024
•İslamiyet’te adaletin eriştiği zirve 21 00:00:00.01.2024
•Hz. Peygamber hüküm sahibidir 18 00:00:00.01.2024
•"Sen, sende olmayasın ki, O sende olsun" 15 00:00:00.01.2024
•Milli para alnımızın teridir 13 00:00:00.01.2024
•Recep ayı ve Regaib Kandili 11 00:00:00.01.2024
•Asıl hürriyet Allah’a kulluktur 10 00:00:00.01.2024
•Aile 06 00:00:00.01.2024
•Türkiye karanlık bir döneme girdi -2 05 00:00:00.01.2024
•Türkiye karanlık bir döneme girdi -1 04 00:00:00.01.2024
•Türkler nasıl mahvedilir? 03 00:00:00.01.2024
•Milli Ekonomi Modeli uygulanmadan Türkiye kurtulamaz 29 00:00:00.12.2023
•Daha yolun başında uyarmıştı 28 00:00:00.12.2023
•Midemiz değil aç olan gönlümüzdür -1 26 00:00:00.12.2023
•Dünya malının yeri kalp değil ceptir 25 00:00:00.12.2023
•İlahi yardımlar kimlere gelir? 22 00:00:00.12.2023
•İbadet ruhunu söndürmek isteyenler 21 00:00:00.12.2023
•Her kafadan bir ses çıkıyor 20 00:00:00.12.2023
•Kürtler Türk boyundandır 19 00:00:00.12.2023
•Dinini kaybedenler milliyetlerini de kaybeder 15 00:00:00.12.2023
•Din mutlak muhtaç olan bir kurumdur 14 00:00:00.12.2023
•Kuvay-ı Milliye ruhu; milletin kimliğidir 11 00:00:00.12.2023
•Hayber Fethi’nin ardındaki hikmetler -2 09 00:00:00.12.2023
•Hayber Fethi’nin ardındaki hikmetler -1 08 00:00:00.12.2023
•Asırların bağrına bastığı lider Hz. Muhammed 07 00:00:00.12.2023
•Asıl mesele sistem değil insan meselesidir 06 00:00:00.12.2023
•Genç nüfus ve geleceğimiz 05 00:00:00.12.2023
•Amerikan yerlileri Hıristiyanlık adına yok edildi 04 00:00:00.12.2023
•Ahirete iman Allah’a imandır -2 02 00:00:00.12.2023
•Ahirete iman Allah’a imandır -1 01 00:00:00.12.2023
•Avrupa'nın kuyruğu olmak bize yakışmaz 30 00:00:00.11.2023
•AB bir inanç birliğidir 29 00:00:00.11.2023
•Milli Ekonomi Modeli uygulanmadan Türkiye kurtulamaz 28 00:00:00.11.2023
•Tek çıkış yolu Milli Ekonomi Modeli 27 00:00:00.11.2023
•Sosyal devlet olmak için 25 00:00:00.11.2023
•Sadece temennilerle hatırlanan öğretmenler 24 00:00:00.11.2023
•Milli Ekonomi Modeli zamanı 23 00:00:00.11.2023
•Milli paralarla ticaret için önce milli paraya sahip olmalıyız 21 00:00:00.11.2023
•Kayıkçı kavgası 20 00:00:00.11.2023
•MEM toplantıları vaktidir 16 00:00:00.11.2023
•MEM uygulanmadan Türkiye ekonomisi düzelmez 15 00:00:00.11.2023
•Dövizle borçlanmayın milli parayı basın 14 00:00:00.11.2023
•Tarımda nasıl bir politika belirlenmeli? 13 00:00:00.11.2023
•10 Kasım, gerçek Atatürk’ü anlamak 10 00:00:00.11.2023
•Delilleriyle Atatürk'ün soyağacı 09 00:00:00.11.2023
•Teknolojik gelişme ve kültürel bağımsızlığın korunması 08 00:00:00.11.2023
•Kalkınmak için çalışmak ve üretim şarttır 07 00:00:00.11.2023
•İnançların mücadelesi ve günümüz dünyası 06 00:00:00.11.2023
•Genç nüfus ve geleceğimiz 04 00:00:00.11.2023
•Her şey Allah'ı arıyor 03 00:00:00.11.2023
•Gaye kulluk, vasıta zikrullah 02 00:00:00.11.2023
•Prof. Dr. Haydar Baş 01 00:00:00.11.2023
•Büyük olmayı unuttuk 31 00:00:00.10.2023
•Atatürk'ün soyağacı 27 00:00:00.10.2023
•Haydar Hoca Rusçu mu olmuş? 26 00:00:00.10.2023
•ABD herkese aynı 25 00:00:00.10.2023
•ABD'nin ürettiği tezlerin amacı 24 00:00:00.10.2023
•Büyük Ortadoğu Projesi’ne karşı duruş 23 00:00:00.10.2023
•Gidecek başka vatanımız var mı? 22 00:00:00.10.2023
•Atatürk'e sahip çıkmak 20 00:00:00.10.2023
•Sosyal patlamaları önlemenin yolu 19 00:00:00.10.2023
•Zulümle payidar olunmaz 18 00:00:00.10.2023
•Türkiye'nin su politikası 17 00:00:00.10.2023
•Türkiye tedbirli olmalıdır 16 00:00:00.10.2023
•Ulusal güvenlik ve AB üyeliği 15 00:00:00.10.2023
•Ulusal güvenlik meselesi 14 00:00:00.10.2023
•Türkiye'ye düşen büyük görev 13 00:00:00.10.2023
•Teşhis yanlış olunca 12 00:00:00.10.2023
•Atatürk vatandır 11 00:00:00.10.2023
•Esad denklemi 10 00:00:00.10.2023
•Ortadoğu'da paylaşım 09 00:00:00.10.2023
•Kriz milli çözümlerle aşılır 07 00:00:00.10.2023
•Medeniyet ve teknoloji 06 00:00:00.10.2023
•Maksat aynı metotlar değişik 05 00:00:00.10.2023
•Kim dost, kim düşman? 04 00:00:00.10.2023
•Küreselleşmenin düşmanı: Milli oluşum 03 00:00:00.10.2023
•Küreselleşme ile örtülen gerçekler 02 00:00:00.10.2023
•İslam'la terör asla bağdaşmaz 29 00:00:00.09.2023
•Terör Batı kaynaklıdır 28 00:00:00.09.2023
•Küresel sömürü ve Türkiye 27 00:00:00.09.2023
•Küresel oyunlar ve Türkiye 26 00:00:00.09.2023
•Kültürel sömürü ve neticeleri 25 00:00:00.09.2023
•Kurtla kuzunun hikâyesi 23 00:00:00.09.2023
•İsrail'le ilişkiler ve Ortadoğu politikamız 22 00:00:00.09.2023
•IMF reçetelerinde çözüm yok 21 00:00:00.09.2023
•Global kuşatma ve Türkiye 20 00:00:00.09.2023
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--



logo

   E-posta: bilgi(@)kadirga.com.tr
Tüm hakları Kadırga TV adına saklıdır: ©2019-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir.
Mobil uyumlu haber yazılımı: www.eticaret.com.tr